måndag 30 maj 2011

Barnvakt

I dag har både jag och Erik varit och jobbat. Det händer ibland att Erik får ett jobbpass de dagar då även jag jobbar, så då får vi hyra in mormor på lite barnvaktande. Hon brukar knappast vara svårövertald när det gäller att ta hand om lillprinsen :)

Självklart passade Adrian på att sova middag två timmar dagen till ära, till skillnad från sina vanliga 30 minuter. Skönt för både honom och mormor. Dessutom blev det en trevlig överraskning när de kom och mötte upp mig på jobbet när jag slutade för dagen. Därefter gick vi vidare till en lekplats så att Adrian kunde leka av sig lite. Resten av dagen/kvällen har varit ganska energikrävande med en herre som inte varit helt nöjd. Dagen avslutades dock på topp, för det finns inget bättre än ett bad tycker Adrian.

Någon gång runt halv åtta somnade Adrian, så halv sex i morgon bitti kan vi räkna med att han vaknar. Tio timmar är en normal natt. Med andra ord är det snart dags för mig också att krypa till kojs. Natti natti!

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar