fredag 8 januari 2010

Litet bakslag, men det går framåt

Hej

Idag skulle vi åka hem på dag permission över dagen. Detta bestämdes igår och kändes lovande. Men, igår kväll föreslog jag att vi skulle ha honom sovandes själv, för första gången. Alltså i en egen säng. Nattpersonalen tyckte det lät jättebra, för då kunde man passa på att kolla om han kunde hålla temperaturen själv. Det är inte utan att man funderar att det borde ha skett även utan att jag sagt till...

Nväl, sagt och gjort låg i en liten säng bredvid Frida så att hon lätt kunde sträcka ut armen för att nå honom. Det hela flöt på men hans temperatur sjönk så sakteliga och vid tredje mätningen var den nere i 36,5 och vi behövde lägga mer filt på honom. Inga problem, men idag stannar vi kvar på samvården med Adrian påklädd och ser hur hans temp ser ut. Senast 37,2 så det verkar som hans inre element börjar funka nu. Så, går allt enligt plan B så är det dagspermission i morgon istället.

Nu när han ligger själv har vi redan börjat märka att han gillar att ligga på sidan. Vi får se om det är tillfälligt eller inte. Nu är det lunch som gäller. Alla hälsar.
/Erik
Äntligen över 2 kg!
Jag vet att bildkvaliten är sådär, men här ser man verkligen hur han tränar sig på att lyfta huvudet.
Trötta

4 kommentarer:

  1. Hej på er! Härligt att se hur Adrian växer. och att han snart får prova på att vara hemma hos sig i Knivsta. Ni må tro att vi följer er varje dag - och har förstås undrat varför det tog flera dagar innan vi hörde nåt! Pratade nyss med farmor Wiola och hon planerar för första mötet med Adrian. Allt är bra med oss, kylan håller i sig. På söndag åker vi till mormor Elsa. Och lilla Elsa i Madrid har fått sina sista julklappar d v s de 3 vise männens ankomst på trettondagen - hon fick en likadan batteridriven bil som Anton hade i julas - toppen! Må så gott och sköt om er och lycka till med permissionen! Kramar från Öringe

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Härligt att se att ni mår bra :D Kan jag länka er blogg på min nya? Vet att det är många som vill se hur det går för er ;)
    kramis Jossan (www.kossanslilla.blogspot.com)

    SvaraRadera
  3. Hej på er.

    Maggan: Kul att höra att ni följer, jag vet att det blir lite tidsmässigt varierande som jag skriver. Man är lite skiftande trött och motiverad kan man säga...

    Jossan: Länka på! Din förra blogg var en av inspirationskällorna till den här bloggen, så ta åt dig :-)

    /Erik

    SvaraRadera
  4. Åh! Man tackar, man tackar ;) OK, då länkar jag! Kram!

    SvaraRadera