fredag 1 juli 2011

Gräsänklingblues

God eftermiddag.

Adrian sitter bredvid mig och läser en bondgårdsbok. Sidan med grisar och får är mest intressant tillsammans med bilden av en snigel (rent tekniskt sett en snäcka, men ni vet vad jag menar). Vid åsynen av snigeln börjar han ofta hytta med fingret precis som vi gör i "Lilla snigel akta dig".

I går for Frida och hennes mor till New York. Vi skjutsade dem till Arlanda i går morse och vid 20-snåret skickade Frida ett sms om att de satt i taxi på väg till hotellet.

Här hemma gjorde vi mest arbete inomhus på grund av att det var så varmt att Adrian inte var så intresserad av att gå ut. Jag slängde bland annat upp en sällan använd träningsapparat på vinden. Vi får se vad dess ägare säger om det...

Idag har vi haft besök av Johan med dotter Doris.

Både ungarna och vi har haft en bra dag. Det är kul att se att de mer och mer inser att det finns andra i samma storlek runt om dem. Även fast de inte leker tillsammans än. Adrian somnade runt 12 och sov någonstans mellan 1,5 och 2 timmar (jag har inte full koll). Somnade gjorde han dessutom knall fall. Inget gnäll utan bara att jag gick upp med honom och först satt med honom lugnt i famnen några minuter. Därefter, när han kändes avslappnad, lade jag ner honom i sängen och sade "sov så gott" och gick ut. I bland går det så lätt.

Himlen runt om börjar se mörkare ut så jag ska strax smita ut och ta in tvätten som hänger på tork.

Men det är fortfarande så varmt att Adrian springer omkring i bara blöja.

/Erik

1 kommentar:

  1. Haha, det var ju jattebra att du tog upp traningsmaskinen pa vinden. Jag har ju inte anvant den sa mycket pa sistone som sagt. Manga pussar och kramar till dig och Adrian

    SvaraRadera