söndag 3 juli 2011

Mycket att se i New York

Klockan ar 8.30 AM och jag tittar ut over ett regnigt New York. Vi har haft stralande sol varenda dag hittills men nu regnar det som sagt.

I dag ar det tankt att vi ska upptacka lite mer av West Village, Meatpacking District och Chelsea. Vi har planerat att besoka Chelsea Market, The highline och ata middag pa restaurang Pastis. Vi har ocksa blivit rekommenderade att ata lunch pa Spice Market sa det hoppas jag att vi ocksa hinner med. Sen har jag inget emot om vi slinker in pa Magnolia bakery och koper en av deras goda cup cakes :)

I gar hann vi med en hel del turistande. Vi akte farjan over till Staten Island och tillbaka och fick se frihetsgudinnan. Inte lika maktig som jag hade forestallt mig men kul att ha sett. Vi fortsatte sedan till ground zero och det var valdigt gripande att se kvarlevorna efter elfte september. Svart att beskriva men forodelsen ar fortfarande stor. Darefter promenderade vi till Brooklyn Bridge och gick en lang bit over den. Middag blev det i Soho pa en underbar liten italiensk restaurang vid namn BOOM. Darefter var vi ratt sa slitna sa efter en promenad i Soho akte vi hem matta och belatna.

Nu ar det dags for frukost!

/Frida

1 kommentar: