tisdag 7 juni 2011

Sovmorgon och intensiv dag

God afton.

Sonen sover, frugan är i Uppsala med jobbet och själv tar jag en välförtjänt Hoff framför Sverige-Finland i EM-kvalet.

Denna natt var betydligt mindre hostig än gårdagen och under dagen idag har Adrian snörvlat en del men inte hostat något. Det blev sovmorgon fram till 06.30 i morse, skönt. vi har varit riktigt produktiva idag med mycket tvättande, matlagande (hemgjorda hamburgare/köttbullar och fisksoppa = matlådor), diskande (pga av matlagande...) och framför allt ärenden.

Jag och Adrian var och fixade med vår ena laptop där batteriet dött, återlämnade saker på Gränby centrum åt Frida, shoppade lite kläder till mig och storhandlade.

Adrian tröttnade lite i mataffären, så det blev lite gnäll mot slutet. Jag försökte hålla mig nära andra i affären, Adrian smilar upp sig då.

Sedan är det det här med klättrandet. Konstant vill han upp på köksstolar och helst stå och ladda för att ta sig upp på köksbordet. Helt plötsligt hade det känts ganska bra med dörr in till köket.

Efter bara en halvtimmessömn under dagen så började orken tryta för lillkillen redan runt 18-tiden. Ett välbehövligt bad förlängde kvällen något och 18.40 somnade han för natten utan ett knyst. Puh.

/Erik

1 kommentar:

  1. Vad gulligt att han smilar upp sig, charmtrollet. Men aj, jag som ska bjuda på fisksoppa ikväll! Hoppas ni inte är för trötta på det.

    SvaraRadera