tisdag 14 juni 2011

Hemma efter Skåneresa

Hej

I går kom vi hem igen efter en långhelg ute på vägarna. I fredags förmiddag for vi ner till mina föräldrar i Gamleby.

Lördag morgon for jag och Frida vidare ner emot Lund och helgens stora begivenhet, bröllopet mellan Karin och Gustav. Adrian fick vara kvar i Småland.

På vägen ner serverades lunch i Mörrum hos Anna och Anders. Vi hade inte sett dem sedan de bytte ringar i höstas och med en ny liten familjemedlem var vi nyfikna att komma på besök.

På eftermiddagen hann vi, trots alldeles för många vägarbeten, i tid till kyrkan. På kvällen var det bröllopsfest som gällde och full fart var det. Jag hamnade på ett hörn fyllt av småbarnföräldrar. Ni kan aldrig gissa vad vi pratade om... Dessutom hade hon som satt mittemot mig fått en son prematur några veckor före vi fick Adrian. Båda födda i 31+3! Hur många barn föds på dagen 31+3 på ett år?

Hela arrangemanget kändes mycket lyckat och jag gissar att Karin och Gustav är mycket nöjda med sin dag, det bör de vara.

En barnfri natt innebar sovmorgon och hotellfrukost var inte heller fel. Adrian var på ett strålande humör när vi anlände tillbaka till Småland och han hade skött sig galant hela helgen.

På måndagen åkte vi hem, men det största minnet från senaste veckan var när vi var ute och gick i går kväll och Adrian stöp på näsan rakt ner i asfalten. Han ser ut som Rudolf med röda mulen. Men han har inte ont och kliar inte på det.

I dag jobbade Frida igen och vi grabbar tog en förmiddagslur på två timmar. Ja, två timmar. En milslång promenad efter lunch och dagen var gången. I morgon är det krypklubbsavslutning på 4H-gård inne i Uppsala.

/Erik

2 kommentarer:

  1. Hur gick det fär din son? om du vill så har jag en katerogi som heter " tiden på neonatalen" så du kan ju läsa där hur det gick för oss :)

    jag ska kolla igenom din blogg i kväll när jag kommer hem :) kram

    SvaraRadera
  2. Nicole: Det har gått jättebra för vår son, han är en pigg och glad kille. Jag ska gå in och kika lite mer på din blogg också :) /Frida

    SvaraRadera