söndag 5 juni 2011

Skitbra!

Hej

Visserligen har Adrian suttit på pottan många gånger tidigare, men det har aldrig kommit något i den....förrän idag! Troligtvis var det mer slump än medvetet, men en ordentlig bajskorv lyckades han klämma fram och rakt ner i pottan. Adrian blev själv väldigt stolt och gick runt och klappade händerna en lång stund efteråt.

Vi tänkte inte börja potträna ordentligt förrän nästa år, men uppmuntrar honom när tillfälle ges att sitta på pottan. Han sitter gärna där, så varför inte.

Adrian med sin älskade potta (denna bild är från ett tidigare tillfälle).

2 kommentarer:

  1. Duktigt! Men det här inlägget kommer han skämmas över sen tror jag. :)

    Jag kan köpa kinesiska barnbyxor till honom! De har hål i baken för att förenkla potträningen. Det gör det iofs kanske lite för inbjudande att bara sätta sig ner och trycka på -- jag har sett både ett litet barn bajsa mitt på golvet på en tunnelbanestation och ett annat kissa i mittgången på en långfärdsbuss ...

    SvaraRadera
  2. Johanna: Det är mycket möjligt att han kommer skämmas sen, det återstår att se. De där kinesiska barnbyxorna låter intressanta men jag tror vi hoppar det den här gången ;)

    SvaraRadera