onsdag 8 september 2010

Bröllop, babybad och avslutad amning

Hej!

Jag passar på att blogga lite medan Erik tittar på sportnytt. Det är ju ändå ingen idé att störa honom då.

Nu har vi till sist kurerat oss här hemma. Det är jätteskönt att vi äntligen är friska.

Igår var jag, Erik och Adrian på babybad med några andra barn och föräldrar i föräldragruppen. Det är alltså inte babysim utan ett öppet bad där bäbisar är välkomna vissa tider per vecka. Adrian trivdes som fisken i vattnet. Roligast tyckte han var att skvätta vatten på pappa. Vi kommer nog åka dit nästa vecka igen eftersom det gick så bra.

Helgen som var var jag och Erik på bröllop nere i Karlshamn. Först lämnade vi av Adrian hos farmor och farfar nere i Småland och sedan var vi borta från lillskrutten i nästan ett och ett halvt dygn. Vi hade jättetrevligt på bröllopet men det kändes i mammahjärtat att vara borta ifrån honom så länge.

Just nu håller jag på sluta med amningen också. Adrian har inte ammat på nästan två dygn och det har gått bra men han söker ofta efter bröstet om jag har honom i famnen. Jag måste ändå säga att jag tycker att det känns lite vemodigt att sluta amma. Både jag och Adrian har trivts väldigt bra med det. Men eftersom jag nästan inte har någon mjölk kvar i brösten längre så känns det ändå som rätt beslut. Tack och lov är han glad i mat (och att kladda med den) så vi behöver ju inte oroa oss för att han inte ska få i sig tillräckligt i alla fall.

Eftersom Adrian är frisk nu har vi flyttat över honom till hans egna rum igen. När han var sjuk hade vi hans säng i vårt rum i stället, men nu sover han för andra natten i rad i sitt rum. I går natt vaknade han fler gånger än vanligt men det har nog både att göra med att han sover i sitt egna rum samt att han inte ammar längre. Han har också börjat drömma mardrömmar på nätterna den senaste månaden men det är som sagt mycket som händer i hans liv just nu så det är kanske inte så konstigt.

Här kommer lite nya bilder:




3 kommentarer:

  1. Babysimmet ser ju riktigt kul ut, tror vi ska testa det med Doris någon gång. Mvh Johan V

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar kul! Doris plaskar ju som en galning när hon badar i badkaret.
    Kramar till er tre!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tycker jag att ni ska göra. 35 grader i vattnet var det också, varmt och skönt. Kram till er också!

    SvaraRadera