fredag 24 september 2010

Ensam hemma

Jag passar på att skriva lite medan Adrian och Erik är på pappacafé. Det känns väldigt skönt men också lite konstigt att vara alldels ensam hemma ett par timmar, kan inte minnas när det hände senast. Det är så tyst och lugnt och jag kan ladda batterierna samtidigt som Adrian och Erik får lite kvalitetstid tillsammans innan Erik åker och jobbar. Idag har vi inte så mycket planerat annars. Det blir nog att vi tar det rätt så lugnt eftersom både gårdagen och morgondagen bjuder på en hel del aktiviteter.

Igår var Adrian och jag först på öppna förskolan en sväng och träffade alla kompisar och sjöng lite sånger. Därefter gick vi till BVC för att kolla upp Adrians utslag på halsen. Det är riktigt ilsket rött nu och Adrian kliar så fort han får chansen. Sköterskan tyckte att det var lika bra att en läkare får kolla på det där så nu är en remiss skickad in till Uppsala och det är bara att invänta en kallelse dit. När vi ändå var på BVC så passade vi på att väga och mäta Adrian. 8710 g väger han nu och är 69 cm lång. Inte illa!

I går kväll fick jag också lite barnfri tid. En mamma i föräldragruppen hade sminkparty (trodde jag) hemma hos sig, men när jag kom dit visade det sig att det handlade om hudvårdsprodukter. Hur som helst så fick vi testa en massa bra produkter och det blev lite inköp för min del också. Så nu hoppas jag att produkterna håller vad de lovar.

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen innan mina killar kommer hem.

Ha en underbar dag! /Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar