tisdag 28 september 2010

Full fart hela dagen

Den här dagen har varit ganska hektisk och just nu är jag så trött, så trött. Förmiddagen rullade på som vanligt och det var ganska lugnt här hemma ända fram till lunch. Men efter lunch började vi (hela familjen) med att åka på besök på en förskola här i närheten som vi har funderingar på att ställa Adrian i kö till. Det verkar vara en jättebra och trivsam förskola med en bra föreståndare, vilket är viktigt tycker jag. Adrian verkade också tycka att förskolan var helt okej. Han var på sitt bästa humör och flirtade med all personal vi mötte. Vi får väl se om det blir denna förskola eller ej men den har bra potential i alla fall. Vi har åtminstone en till förskola vi vill besöka innan vi bestämmer oss.




Efter förskolebesöket begav vi oss till Uppsala för lite babybad. Erik och Adrian badade med några till ur föräldragruppen och jag passade på att ta lite foton. Adrian var på bra humör även här trots att vi inte alls lyckats tajma in hans sovtider under dagen. Han hann bara sova en kvart i bilen innan badet...Detta gjorde att han även somnade på väg till City Gross som vi åkte till efter badet och hann sova typ två minuter innan vi gick in i affären. Och där var det så mycket att titta på så han skulle absolut inte sova. Han bara skrek om han var tvungen att ligga ner i vagnen. Nej nej, sitta upp skulle han även om ögonen gick i kors. Jag trodde ju att han skulle somna i bilen på väg hem sen men han höll sig vaken hela vägen. Väl hemma gick det i alla fall att stoppa honom i säng utan protester och han somnade vid 18.30. Nu är jag väldigt spänd på att se hur han sover i natt. Två nätter i rad har han nämligen sovit hela natten utan uppvak, 19.00-06.10 ena natten och 18.50- 05.30 andra natten så jag har stora förhoppningar på att han sover hela natten igenom igen *håller tummarna*. Nog sagt om det. Nu måste jag förbereda lite inför morgondagen innan sängen kallar. Natti natti!



Superkul att bada med pappa.


Trivs som fisken i vattnet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar