måndag 28 december 2009

Broccolipappa

Erik här eller jag kanske ska säga broccolipappan.

Alla här på avdelningen är i ungefär samma läge. Men, vissa av oss blir här någon månad, medans andra blir här betydligt längre. Helen och Henry har varit här sedan maj med sin dotter Freja (född i vecka 25 vägandes runt 450 gr). Storasyster Irma är också här. Hon är lite av avdelningsmaskot. Jag tror att det är en helt ok miljö för henne trots allt. Alla här gillar barn (vad har man annars här att göra?), dessutom är det en frisk fläkt att ha en utåtriktad positiv 3-åring som springer omkring och vill vara med. Skönt med friska barn liksom. För att inte få klaustrofobi på rummet sitter familjen ute i köket ganska ofta och då de varit här så länge så kan de svara på det mesta. Då jag lagar mycket broccoli med tanke på att jag försöker äta LCHF så gott det går så har det kommenterats att "du äter visst alltid broccoli". Det är bara att hålla med och vips så hänvisar Irma till mig som broccolipappan. Det är inte utan att man känner sig lite nyttig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar