lördag 16 oktober 2010

Snörvel och besök hos mormor

Hej

Frida har flytt fältet idag, tillsammans med de flesta från hennes jobb är hon på Ladies night inne i Stockholm.

Både jag och Adrian har småsnörvlat de senaste dagarna men det är på bättringsvägen så vi tog en sväng ner till Adrians mormor Birgitta i Häggvik. Vi åt lunch där och Adrian var på sitt vanliga strålande humör. Det blev en sväng bort till Stinsen där jag shoppade loss på ett par nya jympadojer till mina arma fötter. Men, de blir allt bättre och jag har nog inte haft så lite ont i dem sedan mars. Jag vågade till och med ta några löpsteg UTAN ATT DET GJORDE ONT! Adrian åt , när vi kom hem till Birgitta igen, en hel barnmatsburk på 200 g, något som ej skett tidigare. (Hans kära far hade glömt fixa ordentligt med hemgjord mat så det fick bli att köpa en vid Stinsen, och den var ju minst sagt populär)

Vi for från Birgitta strax efter klockan 17 och Adrian var märkbart trött. Enkel läggning tänkte jag när jag strax före klockan 18 gick och lade Adrian. En godnattsaga och välling senare gick hans ögon i kors. Där någonstans bestämde Adrian sig för att nej, sova går rakt inte än, klockan är ju bara 18.20. En dryg halvtimme senare var hans motståndsenergi till nattsömn över och några minuter i sju sov han sött.

Därefter testade jag att göra Biffteki på lammfärs i tomatsås med dels köpt kryddblandning och dels egen dito. Bägge smakade mycket bra, så jag fortsätter att göra eget hittepå framgent. Nu är det läggdags för mig.

Godernatt.

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar