tisdag 5 oktober 2010

Mmmaaammmaa

Ja, precis så har Adrian börjat säga de senaste dagarna. Hur mysigt som helst tycker jag. Erik tycker dock att han säger aaammmaa i stället för mmaaammmaa, lite avis tror jag allt att han är :)

Adrian har ju haft feber de senaste dagarna och varit allmänt gnällig men nu verkar han vara på bättringsvägen. Om han hade varit helt frisk idag hade han och Erik varit på babybadet men så blev det alltså inte. Det blev en lugn hemmadag för dem i stället. Däremot bjuder jag på en bild från förra veckans babybad.

En kille som trivs som fisken i vattnet.

Själv började jag jobba i går. Känns helt okej än så länge. Jag jobbar bara 50% men jag är lite rädd att jag ska hamna i fällan att jag tror att jag ska hinna göra lika mycket som när jag jobbade heltid. Vi får se hur det går.

Nu har lillpojken börjat sova hela nätter också. Har väl hållt på i ca en vecka (med någon natts undantag) och både mamma och pappa är väldigt nöjda med denna utveckling. Passar alldeles utmärkt nu när jag börjar jobba också så får jag lite mer sammanhängande sömn.

Något annat som har hänt är att vi har varit och gjort pricktest på Adrian. Jag har ju i tidigare inlägg nämnt att han har röda utslag på halsen som inte vill försvinna och vi har hela tiden trott att det beror på att han drägglar så mycket, men nu misstänks även någon typ av allergi. Hur som heslt så innefattade pricktestet ägg respektive mjölkprotein. Inget av dessa gav utslag men vi fick ändå rådet att ge Adrian mjölkproteinfri kost under två veckor för att se om utslagen minskar. Nu har det gått fyra dygn sen vi började med detta men än så länge har vi inte sett något positivt resultat. Det är väl bara att fortsätta och se vad som händer.

I morgon ska Erik bogsera vår kära nya bil till en Opel-verkstad som ska kolla vad som är fel med den eftersom den inte startar. Erik lär väl skriva mer om hur det gick i morgon.

Nu blir det lite te och något trevligt spel. På återseende!

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar