lördag 19 juni 2010

Torsdag, fredag, lördag...

Just nu är det lugnt och skönt här hemma. Adrian sover sedan länge och Erik har åkt till jobbet för att jobba natt. Själv sitter jag och tittar på bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling på tv. De är så söta tillsammans tycker jag. Vigseln var jättefin och just nu är sänder de från bröllopsmiddagen. Bröllopstårtan ska serveras kl 23.00 och den ska tydligen vara flera meter hög så jag väntar med spänning på att se hur den ser ut.

I torsdags var vi på babycafét på öppna förskolan och det var som vanligt mycket trevligt. Adrian tog en tupplur efter sångstunden men sedan var han pigg och glad. En stund låg han på en filt bredvid några av hans kompisar och de var så söta när de alla tre låg och pratade och försökte utforska vem som låg bredvid dem. Adrian lyckades få ett bra grepp om en av de andra killarnas öra ett par gånger och jag vet av erfarenhet att han har bra kraft i fingrarna när han drar (han drar gärna mamma i håret) så jag hoppas att inte att lillkillen tog illa upp. Han får väl ge igen en annan gång i så fall ;)

I fredags åkte vi iväg till den lokal vi kommer att ha vår bröllopsfest i för att provmöblera borden i god tid innan det är dags för bröllopet. Innan vi kom till lokalen hade vi en ganska klar idé om hur vi tänkt möblera, men den idén insåg vi ganska snart att vi fick slopa. Vi fick inte ihop det helt enkelt. Till slut kom vi i alla fall fram till en bra lösning även om det inte alls blev som vi hade tänkt oss från början.

Vi har fortsatt med smakportionerna de senaste dagarna och det är gröt som har stått på menyn. Adrian verkar tycka att det är riktigt gott så jag ser fram emot att se vad han tycker om kommande smaker. Jag passar på att lägga in några bilder på hur det kan se ut när Adrian äter...

/Frida



1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tycker det ser ut som att det är dax för farmor att skicka upp några hacklappar.
    Dom hon gör är perfekta i den underbara kladdperioden.
    Jag kanske skulle beställa en med för Anton älskar att torka händerna på byxorna...
    Kram på er alla. /Faster H

    SvaraRadera