onsdag 16 juni 2010

Adrian 6 månader

Hej!

Här har ni en trött mamma som skriver! I dag har Adrian och jag varit inne på 4-månaderskontroll på neonatalen på Akademiska i Uppsala. Som ni säkert förstår så räknar dom korrigerad ålder, alltså från när han skulle varit född (14 februari), trots att han just i dag blir 6 månader. Men utvecklingsmässigt och storleksmässigt är han mer som en 4-månadersbebis än en 6-månadersbebis än så länge. Undersökningen började bra men när det både var sjukgymnast och läkare som ville klämma och känna på Adrian så fick han nog och började gallskrika. Nästan otröstlig var han och det tog ett tag att lugna ner honom. Både sjukgymnasten och läkaren såg det dock som ett hälsotecken att han reagerade så eftersom barn runt 4 månader ofta är i en period där dom är både blyga och misstänksamma inför främlingar. Och Adrian är väldigt mammig för tillfället. I morse försökte Erik åter igen att ge honom en flaska med ersättning (så att jag skulle få sova lite längre) men det var lönlöst. Efter 20 minuters skrikande gav vi upp och så fick han bröstet i stället. Genast blev han hur nöjd och glad som helst. Nu på eftermiddagen testade jag att ge Adrian en smakportion med gröt och det gick faktiskt riktigt bra förutom att han samtidigt ville ha båda sina händer inne i munnen så det blev lite lagom kladdigt. Vi har ju hållt uppe med smakportionerna ett par veckor eftersom Adrian inte verkat särskilt intresserad, men nu tar vi nya tag och testar i morgon igen.

Dagens vikt: 6695 gram.

Nu är jag så trött så att ögonen går i kors så det blir en tidig kväll för mig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar