tisdag 8 juni 2010

Senaste dagarna...


God eftermiddag!

Vi har hunnit med en hel del sen jag (Frida) skrev sist. Jag berättar om en dag i taget nedan.

Torsdag
Adrian och jag åkte in till Gamla Stan i Stockholm för att träffa mormor och moster. Det var hur mycket folk som helst och inte det lättaste att ta sig fram med barnvagn när det var folk precis ÖVERALLT. Dessutom var det studentfirande så Stockholm pulserade verkligen denna vackra torsdagskväll. Vi hann med en härlig middag på en mycket bra restaurang vid järntorget i Gamla Stan. Efteråt var både mormor och moster sugna på glass, så vi begav oss till Ben & Jerrys, men jag lyckades mirakulöst nog hålla mig ifrån glassen. Jag har ju bestämt att jag ska ta det lite lugnt med sötsakerna och det här var en bra början tycker jag. Jag har dessutom börjat använda stegräknare med målet att gå minst 10 000 steg varje dag. När jag kom hem i torsdags stod stegräknaren på 21625 steg så lite mör i fötterna var jag.


Fredag

I fredags tog vi det bara lugnt under dagen och på eftermiddagen kom äntligen pappa Erik hem från Malmö där han jobbat hela veckan. Som vi hade längtat! Vi firade hans hemkomst med att beställa hem mat från den grekiska restaurang som ligger nere i centrum. Supergott var det.

Lördag

Den här dagen bjöd på namngivningscermoni för Adrians syssling Valter. Erik och jag hade tidigare blivit tillfrågade om vi kunde tänka oss att vara faddrar till Valter och givitvis vill vi det. Vi hade tur med vädret och kunde vara ute i familjens trädgård hela dagen. Vi passade på att ta några kort på Adrian och Valter tillsammans. Valter är född 10/2 och Adrian skulle ju varit född 14/2 så det är så kul att se hur de växer och utvecklas.

Under cermonin.


Valter visar hur duktig han är att lyfta huvudet. Adrian ser fascinerat på.

Adrian vill inte vara sämre utan vill också visa att han kan. Tror att han blev inspirerad av Valter.

Valter och Adrian.

Erik och jag är stolta faddrar.

Valters storasyster Maja ville också vara med på kort.

Söndag

Detta blev lite utav en fixardag. Klippa gräsmattan, tvätta, städa m.m. Inte roligare än så.

Måndag
Oj, vad vi hann med mycket denna dagen. Erik var ledig så vi hela familjen åkte in till Uppsala. Bland annat fick jag fick mina naglar fixade av kära kollegan Sara. Måste ju testa nu innan bröllopet. Vi hann även med ett Ikea-besök där vi bland annat inhandlade en barnstol till Adrian så att han ska kunna sitta med oss vid matbordet. Det känns som att det börjar bli dags för det nu. Sen gjorde vi en massa andra ärenden inne i Uppsala så vi var alla helt slut när vi kom hem.

Tisdag
I dag har vi varit på BVC på förmiddagen. Adrian väger nu 6520 gram och är 62 cm lång. Han närmar sig normalkurvan mer och mer. Dessutom visade han sköterskan hur duktig han har blivit på att lyfta huvudet. Hon fick också höra prov på hans nya röstövningar..

I kväll har Adrian och jag varit på sommarfest med mitt jobb. Det blev picknick i det gröna och förutom en massa irriterande mygg så var det jättetrevligt. Kollegan Anna var där som ska passa Adrian när vi gifter oss och det är ju bra att de får träffas en del nu innan bröllopet. Adrian verkade trivas bra i hennes famn. Några av tjejerna på jobbet hade även planerat en lek i form av hästskokastning. Och vem tror ni vann då - jo JAG såklart :) Kanske har man lite nytta av den där bowlingarmen även i hästskokastning, vad vet jag.

Anna och Adrian

1 kommentar:

  1. maggan samuelsson15 juni 2010 kl. 11:52

    Hej! Fantastiskt vad du är duktig på att skriva och berätta, Frida. Det var länge sen jag läste men nu tog jag mig tid att läsa och framför allt titta på alla härliga bilder på guldgossen Adrian! Så stor han blivit, 6 månader! Och så glad! Vi ser verkligen fram emot att träffa er alla och inte minst Bröllopet!
    Hälsningar och kram från Öringe/
    Maggan

    SvaraRadera