måndag 24 maj 2010

Karneval, smakportioner och mycket mer...

God kväll!

Här har ni Frida vid tangentbordet.

Vår lilla familj har haft fullt upp de senaste dagarna. I fredags blev det nästan en heldag inne på karnevalen. Jag och Ida var bland annat och tittade på kabarén medan Erik och Adrian strosade runt inne på karnevalsområdet. Det var skönt att få lite barnfri tid ett par timmar och pappa och son fick lite kvalitetstid tillsammans vilket jag tror att båda uppskattade. Erik sprang som vanligt på en massa folk han känner och Adrian var tydligen på ett strålande humör och charmade de flesta. Det blev till slut en ganska tidig kväll men ack så trevlig.

I lördags var jag och Adrian på sta´n och åt lunch med Ida medan Erik var inne i Lund och träffade gamla bekanta på karnevalen. På kvällen firade vi Martin som tagit sin magisterexamen och efter en god middag ville grabbarna iväg och kasta discgolf. Då passade jag och Ida på att ta en långpromenad med Adrian till discgolfbanan och den promenaden var nog lite längre än vad vi hade tänkt oss så det blev att ta bussen tillbaka.

På söndagen blev det åter ett besök i Lund för att se på karnevalståget. Ida och Martin följde med vilket var mycket trevligt. Precis när tåget skulle börja bestämde sig Adrian för att han var hungrig så då fick Erik så snällt gå iväg och mata honom. Tyvärr fick han med sig kameran i all hast så det blev inga bilder från karnevalståget i år. Efter tågets frammarch genom sta´n begav sig Ida och Martin tillbaka till Karlskrona och jag, Erik och Adrian blev bjudna på en bit mat hemma hos våra gamla vänner Sofia och David. Det var ett bra tag sen vi sågs sist och det jättekul att träffa dem igen.

Även idag har det varit en händelserik dag. Adrian har fått sin första smakportion! När vi var på BVC sist så tyckte disktriksköterska att Adrian var mogen att börja få smakportioner så nu har vi äntligen börjat med det. Det var potatispuré som stod på menyn idag och Adrian tyckte nog att det var lite märkligt men intressant det som plöstligt infann sig i hans mun. Jag kan ju inte påstå att han fick i sig särskilt mycket men det var en bra början i alla fall. I morgon bjuder jag på en film om den stora händelsen.

På eftermiddagen idag hann jag, Erik och Adrian även med ett besök på ett café här i närheten av hotellet och jag lägger in ett par bilder därifrån också.

Nu är det hög tid för mig att krypa till kojs, men min förhoppning är att återkomma med ett nytt inlägg i morgon.

God natt gott folk!


Så här skönt kan man sova under stoj och stim på karnevalen, tack vare ett par hörlurar.

Erik och Adrian på café.


Adrian pratar, pratar och pratar lite till...




2 kommentarer:

  1. Spännande med smakportioner! Roligt att höra att ni har det bra! Längtar efter er!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det spännande :) Längtar efter dig också. Vi hör av oss när vi kommer hem!

    SvaraRadera