onsdag 21 april 2010

Onsdag

Hej!

Frida här. Idag har jag och Adrian haft en mysig dag. Adrian är inne i en så härlig period då han är glad och nöjd för det mesta. Som vanligt på morgonen låg han och småpratade och skrattade i sängen innan det var dags att gå upp. Tack och lov har han ett underbart morgonhumör vilket gör det lite lättare att kliva upp, men jag måste ju säga att jag hade inte haft något emot att sova några timmar till. Det ska bli så skönt när han slutar äta på natten och jag kan få lite mer sammanhängande sömn. Men det verkar vara ett tag kvar tills dess...

På förmiddagen var vi i alla fall på babymassage. Jag hade tänkt att vi skulle ta en långpromenad dit men när jag tittade ut genom fönstret på morgonen och insåg att det snöade så blev det ändrade planer och det slutade med att vi tog bilen. Massagen gick som vanligt jättebra till en början, men det ändrades snabbt när jag skulle massera ryggen på Adrian och han skulle ligga på mage. Det var inte populärt! Är det något som han inte gillar så är det att ligga på mage. Efter en del gnäll somnade han i alla fall och sov sedan hela vägen hem, han märkte inte ens att vi stannade till på mataffären och handlade en snabbis på hemvägen.

Nu på eftermiddagen har Adrian legat en lång stund i babygymmet och haft riktigt roligt. Det märks tydligt att han börjar att intressera sig mer och mer för sin omgivning och idag passade han på att ha en lång pratstund med den blåa åsnan i gymmet. Så medan Adrian hade fullt upp att prata med åsnan så passade jag på att äta lunch i lugn och ro, utan en massa uppmärksamhetsgnäll. Så skönt! Jag hoppas på fler sådana tillfällen :)

/Frida





8 kommentarer:

  1. Vad stor han blivit! Snart får ni byta namn på bloggen! :)

    SvaraRadera
  2. Han växer och frodas ser jag :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Han växer och frodas ser jag :D Kram!

    SvaraRadera
  4. Lilla sötnosen! Ska bli skönt att komma hem på fredag. Börjar få lite Adrian- och Fridaabstinens.

    /Pappa Erik som är i Malmö på kurs tills på fredag.

    SvaraRadera
  5. Ja, han växer så det knakar :)

    Erik: Jag och Adrian börjar få lite Erikabstinens här hemma också. Kom hem snart!

    SvaraRadera
  6. Hej! Hittade hit genom FL! Så söt han är er lille kille! :) Är själv mamma till en liten kille som föddes i vecka 26+5! Fast han är en stor liten kille nu på 13 månader ( kor 10 månader):)

    SvaraRadera
  7. Nu börjar det bli dags för ett nytt inlägg med bilder tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Jessica: Vad roligt att du hittat hit genom FL. Hoppas allt har gått bra med eran lilla kille.

    Johanna: Nu har jag äntligen skrivit ihop ett nytt inlägg. Tanken är att skriva lite oftare framöver...

    SvaraRadera