onsdag 14 april 2010

Vårtecken

Tiddelipom

Den sista snön har smultit (ja, så heter det absolut) bort från trädgården. Frida och Adrian är ska in på tvåmånaderskontroll på neonatalen (de räknar korrigerad ålder).

Själv sitter jag på jobbet och skall så göra i ytterligare sju timmar. Om några timmar ska jag ur driften och göra engelskatester. Vi får se hur det går, jag är för lat/bekväm för att oroa mig.

Jag tror både jag och Frida har ett visst sömnunderskott idag. Adrian sover visserligen längre och längre sammanhängande i början av natten (från 19/20 och fram till ca 02.00) men i natt så var han både snörvlig och hostig så att det i kombination med att vi gick och lade oss alldeles för sent gör att man inte är riktigt utvilad idag.

För två veckor sedan vägde Adrian 4575 och var 55,5 cm lång. Det återstår att se vad som hänt sedan dess. Ingen av oss tror han har passerat 5-kilosstrecket, men det återstår att se. Han skrattar mer och mer och är ytterst fascinerad av dels Tiger och Puh och dels den tygluftballong som hänger över det andra skötbordet. Orange/rött är absolut det som attraherar mest.

Back to work...

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar