tisdag 6 augusti 2013

Lång väntan

Just nu väntar jag ivrigt på att mina stora grabbar ska komma hem från Tyskland. De, Erik och Adrian, åkte i fredags för att hälsa på Calle och Nicole i Jena och det var tänkt att de skulle komma hem redan igår men kl 19.20 fick jag ett sms om att planet var inställt. Vilken besvikelse! Jag som verkligen såg fram emot att de skulle komma hem. Så de fick sova på hotell i Berlin och invänta dagens flygning i stället. Nu är det i alla fall bara ett par timmar kvar innan de kommer hem och jag har ju min älskade Ivar att gosa med här hemma så jag ska inte klaga. Ivar har varit på topp hela helgen och han är inne i en period när han är glad för jämnan. Skönt efter några månader med magont och trilskande nätter. Utvecklingen i övrigt går framåt med stormsteg. Ivar sover numera hela nätter sen en månad tillbaka. Eftersom han har blivit mer och mer intresserad av vad vi andra i familjen äter började vi i lördags med små små smakportioner i form av smulor av smörgåsrån uppblandat med bröstmjölk (man ska ju börja med smakportioner med gluten i numera) som han verkar tycka är helt okej. Han har börjat sträcka sig efter föremål och greppar och för till munnen för att suga på. Det verkar också som att det är tänder på G för att "gnager" på händer och fingrar och han dregglar något kopiöst. För en månad sen började han ta nappen till vår stora förvåning och det gör oss ingenting. Han är väldigt nära att upptäcka sina fötter nu, men än så länge har han bara greppat dem någon enstaka gång. Sen försöker han så smått att sätta sig upp, speciellt om man har honom i knät. Stå i knät är också populärt. Favoritramsan är "Rida rida ranka" och han kiknar av skratt när han studsar i knät medan ramsan sägs. När han ligger på rygg vänder han sig på sidan men han har inte kommit över på mage än. Att rulla från mage till rygg är inga problem. "Pratar" gör han också nästan oavbrutet och det är allt från höga skrik till tysta hummanden. Så, det vart en liten uppdatering. Här är en bild på den lilla gobiten.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Du får länka till inläggen från Facebook så att folk hittar tillbaka hit.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska komma ihåg att göra det i fortsättningen.

    SvaraRadera