måndag 6 december 2010

Helgen v. 48

En omtumlande helg har det varit. Katten har varit sjuk och kräkts upp allt hon ätit så hon och Erik har åkt fram och tillbaka till veterinären ett flertal gånger under helgen. Efter röntgen och gastroskopi visade sig att hon hade stopp i magsäcken som berodde på några hårbollar som veterinären "fiskade upp". Efter lite medicin och vila mår hon nu bättre. Adrian har i alla fall skött sig exemplariskt och sovit hela nätter de senaste fyra nätterna, så i stället för att bli väckt av honom har vi alltså blivit väckt av en spyende katt. Mindre kul...

Men helgen har bjudit på roligheter också. I lördags var vi hos min kollega på glöggfest. Det var mycket trevligt och gott som tusan. Jag föll pladask för den vita chokladtryffeln hon hade gjort och jag hoppas jag snart får tillfälle att smaka den igen :) Tack Anna!

Vi har också hunnit med adventsfika med föräldragruppen i helgen. Även det var väldigt trevligt och gott. För nästan exakt ett år sedan träffades vi också på adventsfika men då låg alla våra bebisar kvar i magarna. Då var vi glatt ovetandes om att det bara var några få dagar kvar innan Adrian skulle komma till världen. Hur som helst är alla våra godingar här nu och vi lyckades till och med fånga alla de små på en och samma bild. Så här kommer den och några fler bilder från helgen v.48.

/Frida








2 kommentarer:

  1. Dags att odla kattgräs hälsar Mormor. :) Å, jag vill träffa Adrian nuuu!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du fick av barnen!

    Kram

    SvaraRadera